Trzy dni nowych technologii, rywalizacji, emocji i wiedzy

Finał pierwszych ogólnopolskich Mistrzostw IT przebiegł dokładnie tak jak mogliśmy tego oczekiwać. Było mnóstwo pozytywnych emocji, gigantyczne dawki nowej wiedzy i możliwość realnego podniesienia swoich kompetencji i spotkania się z przedstawicielami czołowych firm na rynku IT. Niezmiernie cieszymy się, że mogliśmy gościć finalistów ze szkół w całej Polsce podczas tego święta entuzjastów nowych technologii.

Autor: cmp3d
Data publikacji: 10 października 2022
Wielkie emocje, imponująca wiedza, nowinki ze świata technologicznego i zaciekła rywalizacja. Dokładnie takie były pierwsze ogólnopolskie Mistrzostwa IT!!!
Za nami pierwsze w historii Mistrzostwa IT, czyli ogólnopolski konkurs edukacyjny dla uczniów i studentów pozwalający podnieść swoją konkurencyjność na rynku pracy, zyskać nowe doświadczenie i wygrać wspaniałe nagrody. W zmaganiach wzięło udział aż 2201 zespołów z całej Polski a najlepsi z najlepszych spotkali się podczas wielkiego finału na targach Poznań Game Arena, siódmego, ósmego i dziewiątego października.No dobrze, ale jakie zadania czekały na uczestników? Oczywiście, wszystko zależało od tego, w której dywizji postanowili wziąć udział. Do wyboru mieli aż sześć opcji – Druk 3D, Creative IT, Programista, Mechanik IT, Robotyka i Cyberbezpieczeństwo. Spójrzmy zatem jak przebiegała rywalizacja w każdej z nich.

Druk 3D

Druk 3D to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin ogólnopojętego IT. Na szczęście, technologia dostępna jest już tak naprawdę dla każdego. Nic zatem dziwnego, że ta dywizja zgromadziła wielu pasjonatów, chcących dalej rozwijać swoje umiejętności z zakresu druku 3D i skanowania obiektów. Podczas półfinałów uczestnicy musieli rozwiązać test wiedzy. Finały polegały już jednak na egzaminie praktycznym na prawdziwym sprzęcie pod okiem doświadczonych fachowców. W roli koordynatora dywizji druku 3D Centrum Modelowania Przestrzennego, opiekunami dywizji byli: Cadxpert, 3D Phoenix, Markforged, Nexa 3D, Ironcad, IBE, Odznaka+ oraz Librus. Na podium stanęły następujące zespoły:

Szkoły podstawowe

1 Jakub Krupka i Witold Gliniak z Szkoły Podstawowej nr 1 im. ks. Jana Twardowskiego w Lubartowie,
2 Kacper Graj i Jędrzej Olszewski -ze Szkoły Podstawowej im. Janusza Kusocińskiego w Dębicach,
3 Szymon Żukowski i Jakub Oracz z Publicznej Szkoły Podstawowej z oddziałami integracyjnymi nr. 26 w Wałbrzychu

 

Szkoły ponadpodstawowe

1 Bartosz Wiśniewski i Maciej Socha z Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie,
2 Samuel Praźmo i Alicja Nowak z ZS nr 4 RCKU w Wałczu,
3 Samuel Pawelczyk i Tymoteusz Dominik z Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych w Słupsku

 

Creative IT

Bardzo często zapominamy, że jedną z kluczowych umiejętności w branży IT jest kreatywność. To ona pozwala tworzyć fascynujące gry, programy i aplikacje, z których z pewnością korzystamy na co dzień. Dywizja Creative IT przyciągnęła do siebie właśnie takie osoby. Uczniowie szkół podstawowych w półfinałach musieli rozwiązać test z wiedzy o Minecraft Education w finale najlepsze zespoły musiały natomiast zaprogramować aktywności w ramach dostępnego świata w grze. Uczniowie szkół ponadpodstawowych zostali postawieni przed trudniejszym zadaniem. Półfinał obejmował test z wiedzy o konfigurowaniu usług w systemie operacyjnym Linux i z wiedzy o konfigurowaniu wirtualnej maszyny na platformie Azure. Finał przełożył za to teorię na praktykę.

Patronami dywizji Creative IT byli Hostersi, Microsoft, OnLineEducation, Dell Technologies, Liga Niezwykłych Umysłów oraz Cyfrowy Dialog. Po zaciekłej rywalizacji udało wyłonić się następujących laureatów <>

Szkoły podstawowe

1 Szymon Wasiluk i Piotr Barcik ze Szkoły Podstawowej nr 4 im. Bolesława Chrobrego w Goleniowie,
2 Mikołaj Walkowiak i Nadia Piaskowska z Samorządowej Szkoły Podstawowej nr 1 we Wrześni,
3 Wojciech Bachórz i Jeremiasz Jędrusik ze Szkoły Podstawowej Nr 18 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Rzeszowie

 

Szkoły ponadpodstawowe

1 Marek Górny i Jan Adamek z Zespołu Szkół Elektronicznych w Bydgoszczy,
2 Paweł Linek i Igor Bunar z ZSTI Gliwice
3 Seweryn Szymon i Roch Mykietów z Publicznego Technikum nr 5 w Opolu

 

Programista

Dywizja programistów to miejsce, w którym zmierzyć ze sobą mogli się wszyscy pasjonaci kodowania, tworzenia i testowania programów oraz co najważniejsze – rozwiązywania problemów. Podczas półfinałów uczestnicy musieli rozwiązać test wiedzy z języka Python. W wielkim finale w Poznaniu pokonać musieli za to już konkretny problem tworząc program właśnie w tym języku.Patronat nad dywizją programistów objęła Liga Niezwykłych Umysłów, czyli fundacja zajmująca się upowszechnianiem wiedzy i rozwijaniem umiejętności z zakresu programowania, cyberbezpieczeństwa oraz kreatywnego rozwiązywania problemów.
Rywalizacja była zaciekła a wszyscy uczestnicy doskonale poradzili sobie z zadaniem. Miejsca na podium mogły być jednak tylko trzy i przypadły one <>

Szkoły podstawowe

1 Dominik Błażków i Wiktor Gemander ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 26 w Wałbrzychu,
2 Aleksander Sobolewski i Igor Selma z STO Łódź,
3 Dominik Kut i Agnieszka Kania ze Szkoły Podstawowej nr 18 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Rzeszowie w kategorii Szkół Podstawowych

Szkoły ponadpodstawowe

1 Marcin Bihun i Maciej Pereślucha z LO im. Józefa Piłsudzkiego w Ustrzykach Dolnych,
2 Adam Rybotycki i Miłosz Mikołajczyk z Technikum nr 4 Kędzierzynie-Koźlu,
3 Agata Stypa i Emilia Glibowska z Technikum Mechatronicznego nr 1 Warszawie w kategorii Szkół Ponadpodstawowych

Robotyka

Roboty dawno temu przestały być tematem filmów sci-fi. Dzisiaj to rzeczywistość, która otacza nas na co dzień. Dywizja Robotyki zgromadziła więc wszystkie młody osoby, które chciały rozwijać się w tej niezwykle przyszłościowej dziedzinie. Podczas półfinałów uczestnicy musieli rozwiązać test z wiedzy o zasadach programowania robotów. W finale zespoły zmierzyły się ze znacznie bardziej skomplikowanym zadaniem – musieli zaprogramować robota LEGO SPIKE Prime do wykonania wielu misji w terenie.

Patronat nad dywizją robotyki objęła Fundacja Ale Nauczanie wykorzystująca rozwiązania LEGO Education w pracy z dziećmi. Jej laureatami zostały następujące zespoły – <>.

Szkoły podstawowe

1 Krzysztof Mazurek i Szymon Szczepaniak ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki z Oddziałem Integracyjnym w Chełmie,
2 Maria Arsoba i Nikodem Ludka ze Szkoły Podstawowej nr 6 im. Zdobywców Wału Pomorskiego w Szczecinku,
3 Karol Ignatowicz i Patryk Ogiński ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki z Oddziałem Integracyjnym w Chełmie w kategorii Szkół Podstawowych

Szkoły ponadpodstawowe

1 Tobiasz Pliszka i Karol Kiełbratowski z Zespołu Szkół Elektronicznych im. Wojska Polskiego w Bydgoszczy,
2 Jakub Dąbek i Jędrzej Kaczmarek z Zespołu Szkół Elektronicznych im. Wojska Polskiego w Bydgoszczy,
3 Maksymilian Zbroja i Michał Szczęsny z ZSLIT nr 1 w Warszawie

Cyberbezpieczeństwo

Hakerzy czyhają na nas na każdym kroku. Na szczęście, młodzi adepci Dywizji Cyberbezpieczeństwa wiedzą doskonale jak nas przed nimi ochronić! Uczniowie szkół podstawowych zmierzyli się w półfinale w teście wiedzy, a w Poznaniu opracowali odpowiednie hasło zabezpieczające oraz identyfikowali zachowania i wiadomości pod względem ich prawdziwości. Szkoły ponadpodstawowe czekało cięższe zadanie – w pierwszym etapie musieli skonfigurować wirtualne środowisko. Następie rozwiązywali zadania praktyczne związane z kryptografią w formule CTF.

Warto dodać, że uczniowie szkół ponadpodstawowych mieli również okazję uzyskać respektowany na całym świecie certyfikat CISCO! Partnerami tej dywizji byli Hostersi, Cisco, CyberSkiller, Microsoft, Dell Technologies, Cyfrowy Dialog, Odznaka+ oraz Librus. Laureatami zostały następujące zespoły.

Szkoły podstawowe

1 Jan Kukla i Arkadiusz Pluciński z Samorządowej Szkoły Podstawowej nr 1 we Wrześni,
2 Nickolas Kępczyk i Nikodem Nather z Samorządowej Szkoły Podstawowej nr 1 we Wrześni,
3 Mateusz Szczygieł i Wiktor Guz ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Lubartowie im. Ks. Jana Twardowskiego

Szkoły ponadpodstawowe

1 Jakub Chachowski i Kacper Golik z Zespołu Szkół Elektronicznych im. Wojska Polskiego w Bydgoszczy,
2 Jakub Zduński i Miłosz Obrębski z Zespół Szkół Elektronicznych im. Wojska Polskiego w Bydgoszczy
3 Maciej Tracz i Franciszek Kobus z Technikum Mechatronicznego nr 1 w Warszawie

Mechanik IT

Świat komputerów to nie tylko oprogramowanie – równie ważny jest przecież hardware. Dywizja Mechaników IT przyciągnęła więc do siebie wszystkich pasjonatów komputerów, którzy potrafią zamontować procesor z zawiązanymi oczami. Wszyscy uczestnicy musieli rozwiązać podczas półfinałów test wiedzy o podzespołach komputerowych. Najlepsi zmierzyli się podczas finału z nieco cięższym zadaniem – pod okiem doświadczonych montażystów musieli samodzielnie złożyć komputer. Oczywiście, czas grał tutaj kluczową rolę.

Partnerem dywizji mechaników IT była firma Actina zajmująca się produkcją komputerów gamingowych. Główną nagrodą dla najlepszych montażystów w swojej kategorii wiekowej siłą rzeczy był zatem profesjonalny komputer gamingowy. Do domu zabrali go <>

Jakub Rabski z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Ciasnej oraz Kacper Kachel z Zespołu Szkół Technicznych i Leśnych w Żywcu

 

Udostępnij NAS!! :)

Zaufaj nam!!!

Jesteśmy do Twojej dyspozycji

Zadzwoń do nas +48 535 144 000
Napisz do nas kontakt@cmp3d.pl