Druk 3D to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin ogólnopojętego IT. Na szczęście, technologia dostępna jest już tak naprawdę dla każdego. Nic zatem dziwnego, że ta dywizja zgromadziła wielu pasjonatów, chcących dalej rozwijać swoje umiejętności z zakresu druku 3D i skanowania obiektów. Podczas półfinałów uczestnicy musieli rozwiązać test wiedzy. Finały polegały już jednak na egzaminie praktycznym na prawdziwym sprzęcie pod okiem doświadczonych fachowców. W roli koordynatora dywizji druku 3D Centrum Modelowania Przestrzennego, opiekunami dywizji byli: Cadxpert, 3D Phoenix, Markforged, Nexa 3D, Ironcad, IBE, Odznaka+ oraz Librus. Na podium stanęły następujące zespoły:
1 Jakub Krupka i Witold Gliniak z Szkoły Podstawowej nr 1 im. ks. Jana Twardowskiego w Lubartowie,
2 Kacper Graj i Jędrzej Olszewski -ze Szkoły Podstawowej im. Janusza Kusocińskiego w Dębicach,
3 Szymon Żukowski i Jakub Oracz z Publicznej Szkoły Podstawowej z oddziałami integracyjnymi nr. 26 w Wałbrzychu
1 Bartosz Wiśniewski i Maciej Socha z Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie,
2 Samuel Praźmo i Alicja Nowak z ZS nr 4 RCKU w Wałczu,
3 Samuel Pawelczyk i Tymoteusz Dominik z Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych w Słupsku
Bardzo często zapominamy, że jedną z kluczowych umiejętności w branży IT jest kreatywność. To ona pozwala tworzyć fascynujące gry, programy i aplikacje, z których z pewnością korzystamy na co dzień. Dywizja Creative IT przyciągnęła do siebie właśnie takie osoby. Uczniowie szkół podstawowych w półfinałach musieli rozwiązać test z wiedzy o Minecraft Education w finale najlepsze zespoły musiały natomiast zaprogramować aktywności w ramach dostępnego świata w grze. Uczniowie szkół ponadpodstawowych zostali postawieni przed trudniejszym zadaniem. Półfinał obejmował test z wiedzy o konfigurowaniu usług w systemie operacyjnym Linux i z wiedzy o konfigurowaniu wirtualnej maszyny na platformie Azure. Finał przełożył za to teorię na praktykę.
Patronami dywizji Creative IT byli Hostersi, Microsoft, OnLineEducation, Dell Technologies, Liga Niezwykłych Umysłów oraz Cyfrowy Dialog. Po zaciekłej rywalizacji udało wyłonić się następujących laureatów <>
1 Szymon Wasiluk i Piotr Barcik ze Szkoły Podstawowej nr 4 im. Bolesława Chrobrego w Goleniowie,
2 Mikołaj Walkowiak i Nadia Piaskowska z Samorządowej Szkoły Podstawowej nr 1 we Wrześni,
3 Wojciech Bachórz i Jeremiasz Jędrusik ze Szkoły Podstawowej Nr 18 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Rzeszowie
1 Marek Górny i Jan Adamek z Zespołu Szkół Elektronicznych w Bydgoszczy,
2 Paweł Linek i Igor Bunar z ZSTI Gliwice
3 Seweryn Szymon i Roch Mykietów z Publicznego Technikum nr 5 w Opolu
1 Dominik Błażków i Wiktor Gemander ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 26 w Wałbrzychu,
2 Aleksander Sobolewski i Igor Selma z STO Łódź,
3 Dominik Kut i Agnieszka Kania ze Szkoły Podstawowej nr 18 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Rzeszowie w kategorii Szkół Podstawowych
1 Marcin Bihun i Maciej Pereślucha z LO im. Józefa Piłsudzkiego w Ustrzykach Dolnych,
2 Adam Rybotycki i Miłosz Mikołajczyk z Technikum nr 4 Kędzierzynie-Koźlu,
3 Agata Stypa i Emilia Glibowska z Technikum Mechatronicznego nr 1 Warszawie w kategorii Szkół Ponadpodstawowych
Roboty dawno temu przestały być tematem filmów sci-fi. Dzisiaj to rzeczywistość, która otacza nas na co dzień. Dywizja Robotyki zgromadziła więc wszystkie młody osoby, które chciały rozwijać się w tej niezwykle przyszłościowej dziedzinie. Podczas półfinałów uczestnicy musieli rozwiązać test z wiedzy o zasadach programowania robotów. W finale zespoły zmierzyły się ze znacznie bardziej skomplikowanym zadaniem – musieli zaprogramować robota LEGO SPIKE Prime do wykonania wielu misji w terenie.
Patronat nad dywizją robotyki objęła Fundacja Ale Nauczanie wykorzystująca rozwiązania LEGO Education w pracy z dziećmi. Jej laureatami zostały następujące zespoły – <>.
1 Krzysztof Mazurek i Szymon Szczepaniak ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki z Oddziałem Integracyjnym w Chełmie,
2 Maria Arsoba i Nikodem Ludka ze Szkoły Podstawowej nr 6 im. Zdobywców Wału Pomorskiego w Szczecinku,
3 Karol Ignatowicz i Patryk Ogiński ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki z Oddziałem Integracyjnym w Chełmie w kategorii Szkół Podstawowych
1 Tobiasz Pliszka i Karol Kiełbratowski z Zespołu Szkół Elektronicznych im. Wojska Polskiego w Bydgoszczy,
2 Jakub Dąbek i Jędrzej Kaczmarek z Zespołu Szkół Elektronicznych im. Wojska Polskiego w Bydgoszczy,
3 Maksymilian Zbroja i Michał Szczęsny z ZSLIT nr 1 w Warszawie
Hakerzy czyhają na nas na każdym kroku. Na szczęście, młodzi adepci Dywizji Cyberbezpieczeństwa wiedzą doskonale jak nas przed nimi ochronić! Uczniowie szkół podstawowych zmierzyli się w półfinale w teście wiedzy, a w Poznaniu opracowali odpowiednie hasło zabezpieczające oraz identyfikowali zachowania i wiadomości pod względem ich prawdziwości. Szkoły ponadpodstawowe czekało cięższe zadanie – w pierwszym etapie musieli skonfigurować wirtualne środowisko. Następie rozwiązywali zadania praktyczne związane z kryptografią w formule CTF.
Warto dodać, że uczniowie szkół ponadpodstawowych mieli również okazję uzyskać respektowany na całym świecie certyfikat CISCO! Partnerami tej dywizji byli Hostersi, Cisco, CyberSkiller, Microsoft, Dell Technologies, Cyfrowy Dialog, Odznaka+ oraz Librus. Laureatami zostały następujące zespoły.
1 Jan Kukla i Arkadiusz Pluciński z Samorządowej Szkoły Podstawowej nr 1 we Wrześni,
2 Nickolas Kępczyk i Nikodem Nather z Samorządowej Szkoły Podstawowej nr 1 we Wrześni,
3 Mateusz Szczygieł i Wiktor Guz ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Lubartowie im. Ks. Jana Twardowskiego
1 Jakub Chachowski i Kacper Golik z Zespołu Szkół Elektronicznych im. Wojska Polskiego w Bydgoszczy,
2 Jakub Zduński i Miłosz Obrębski z Zespół Szkół Elektronicznych im. Wojska Polskiego w Bydgoszczy
3 Maciej Tracz i Franciszek Kobus z Technikum Mechatronicznego nr 1 w Warszawie
Świat komputerów to nie tylko oprogramowanie – równie ważny jest przecież hardware. Dywizja Mechaników IT przyciągnęła więc do siebie wszystkich pasjonatów komputerów, którzy potrafią zamontować procesor z zawiązanymi oczami. Wszyscy uczestnicy musieli rozwiązać podczas półfinałów test wiedzy o podzespołach komputerowych. Najlepsi zmierzyli się podczas finału z nieco cięższym zadaniem – pod okiem doświadczonych montażystów musieli samodzielnie złożyć komputer. Oczywiście, czas grał tutaj kluczową rolę.
Partnerem dywizji mechaników IT była firma Actina zajmująca się produkcją komputerów gamingowych. Główną nagrodą dla najlepszych montażystów w swojej kategorii wiekowej siłą rzeczy był zatem profesjonalny komputer gamingowy. Do domu zabrali go <>
Jakub Rabski z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Ciasnej oraz Kacper Kachel z Zespołu Szkół Technicznych i Leśnych w Żywcu
Jesteśmy do Twojej dyspozycji